Wednesday, May 6, 2015

PENDAFTARAN PELAJAR SESI 2015/2016 PRA U LANAS.

Pada 5 Mei 2015 (Selasa), pelajar baru sesi 2015/2016 mula mendaftar diri untuk mengikuti program pengajian mereka di Pra U Lanas, SMK Ayer Lanas. Mereka ini adalah lulusan SPM 2014. Pelajar yang mendaftar untuk mengikuti pengajian di sini adalah dari SMK Kuala Balah, SMK Jeli I dan II, SMK Batu Melintang, SMK Bukit Bunga dan SMK Ayer Lanas.

Pra U Lanas menawarkan pengajian dalam bidang Kemanusiaan dengan mata pelajaran Pengajian Am, Bahasa Melayu, Kesusasteraan Melayu Kemunikatif, Seni Visual, Sejarah, Geografi dan Ekonomi. Disamping itu, Pra U Lanas juga menawarkan mata pelajaran untuk peperiksaan MUET. Pelajar dibenarkan untuk mengambil Pengajian Am sebagai mata pelajaran wajib, serta 3 atau 4 mata pelajaran pilihan berdasarkan kelulusan sijil SPM mereka. Pengajian mereka di sini adalah selama satu tahun setengah atau 3 semester/ penggal.

Pendaftaran pelajar untuk sesi 2015/2016 bermula dengan sedikit taklimat pendaftaran dari PK Pra U Lanas, En. Rozali Muda serta dihadiri juga Penolong PPD Jeli sebagai pemantau. Jumlah calon yang mendaftar setakat hari ini adalah seramai 115 orang. Sementara itu tarikh akhir pendaftaran calon pelajar adalah pertengahan bulan Jun 2015.

Berikut adalah gambaran hari pendaftaran pelajar baru Pra U Lanas : 

Ucapan PK Pra U Lanas.
Mendengar taklimat
Calon lelaki
Mendaftar sebagai pelajar Pra U Lanas

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...